* Η ατμόσφαιρα είναι όπως είναι, η πόλη ένας σκηνικός χώρος μιας παράλογης ταινίας στην καρδιά της επιστημονικής φαντασίας ή ενός τοπίου σε λανθάνουσα κατάσταση. Ο καιρός έτοιμος να πνίξει τα πάντα, βουρκωμένος και θυμωμένος, εγώ περιφέρω το βήμα ανάμεσα σε δυο σημαίες, προσπαθώ να ξεπεράσω την ατολμία των συμβόλων και την ανοησία των ανθρώπων.

Άρχισε να βρέχει, τα νέα μέτρα έχουν εξαγγελθεί, το lockdown, είναι γεγονός και καθολικό, γιατί το …ορθόδοξο μάλλον απέτυχε. Σαν μέτρο τουλάχιστον. Στο όνομα πάντα του συλλογικού καλού.

Όλη την νύχτα υπήρχε μια ησυχία που την έκανε (την νύχτα) κυρίαρχη. Υπήρχαν ίχνη στην ατμόσφαιρα που έδειχναν προς τα που πάνε τα πράγματα. Υπάρχει μια απειλή, το νοιώθεις παντού.

Ετούτη η νύχτα έμοιαζε ακινητοποιημένη. Είχε απλώσει το κορμί της και έμενε εκεί ασάλευτη σαν σε παράκρουση.

Τρείς ταράτσες απέναντι και αριστερά μου, υπάρχει η μια σημαία και ένα λευκό Χάσκι. Κάθε βράδυ, ακούγεται σαν να συνομιλεί με κόσμους μακρινούς, απόψε άχνα, σιωπή. Απόψε λες και δεν υπάρχει βαρύτητα, μήτε θόρυβοι, ήχοι, ανάσες.

Όταν γεμίσουν οι μέρες με ώρες πολλές και χορτάσουν οι νύχτες με λεπτά και δευτερόλεπτα, θα γνωρίζουν όλοι πως τα πράγματα τώρα πια είναι αλλιώς, οι εποχές έχουν αλλάξει. Τώρα το γκουβέρνο το έχουν στα χέρια τους οι άνθρωποι των αριθμών. Αυτοί που μάζευαν τα χρήματα.

Οι μέρες και οι νύχτες δεν διατηρούν τίποτα από τα παλιά τους γνωρίσματα. Το χρώμα ας πούμε, το χρώμα τους τώρα είναι καφέ και η μυρωδιά τους το ίδιο σάπια.

Στο ξημέρωμα η βροχή ήταν παρούσα, αυτή με ξύπνησε, βγήκα πάλι στο μπαλκόνι Νο 1, μια πεταλούδα γυρόφερνε το φως της κολώνας με θαυμασμό μέσα σε μια χορογραφία από βρεγμένη πόλη.

Δεν κάηκε ακόμα.

* Διαβάζω τα αποψινά post εξαιρετικών δημοσιογράφων μετά την ανακοίνωση των νέων αυστηρότερων μέτρων και πιστεύω πως από στιγμή σε στιγμή θα μου ανακοινώσουν πως συμμετέχω στην επανέκδοση του παράνομου ΄΄ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ΄΄ !!!

Aris Chatzigeorgiou

Ψυχή στην Ερμού. Το “Μπέλα Τσάο” που τραγουδά μια φωνή, ηχεί σαν παραίσθηση. Είναι ο γνωστός “Ιταλός” κιθαριστής του δρόμου, κρυμμένος σε κάποια στοά. Ανεβαίνοντας προς Σύνταγμα, έχει εμφανιστεί επίσημα καταμεσής στον πεζόδρομο. Lasciatemi cantare… Ακολουθώ την έντονη επιθυμία να τον φιλοδωρήσω εκ μέρους εμού και των αστέγων που κοιμούνται σε στοές και εσοχές. Δεν τους είχα ρωτήσει, ελπίζω να συμφωνούν. Ο άστεγος της Καραγιώργη Σερβίας δεν μπορεί να κοιμηθεί. Ισως να σκέφτεται ποια φόρμα να συμπληρώσει για να μείνει στην ίδια θέση αύριο, αυτός και οι σακούλες του. Κοντά στην πλατεία, φάροι αναμμένοι, στολές και κουβέντες ζωηρές. Συζητούν για το πώς υπολογίζονται ρεπό, σ-κ και μέρες αδείας.

Ioanna Moro

H γειτονιά μου νεκρή. Παραμονή απαγόρευσης της κυκλοφορίας

Nathalie Hatziantoniou

Εκείνη 21. Εκείνος 22. Τον είδε απόψε με χίλιες προφυλάξεις. Ήπιαν μια μπίρα σ ένα κρυφό παγκάκι (“απόψε τελευταίο βράδυ μαμά”). (Καθισμένοι καθένας στην άκρη του, ένας από δω άλλος από κει). Του ειπώ, της είπε. Είπαν καληνύχτα και αυτά που ήταν λογικό να πουν στα 21 και στα 22. Τα “για πάντα”. Γύρισε σπάτε (που μένει με τον μπαμπά της αυτές τις μέρες). Με πήρε τηλέφωνο. Με νεύρο. Και θλίψη. Και δεν είχα τι να της πω. Γιατί αύτη ένιαι 21 κι εκείνος 22 κι αυτή θα έπρεπε να είναι μια Κυριακή πρώιμα ανοιξιάτικη και να μην κάθονται μακριά στο παγκάκι. Μου έκλεισε στα μούτρα το τηλέφωνο με αυτά τα νεύρα και την οργή που σ΄ αυτές τις ηλικίες κάπου πρέπει να διοχετεύονται. Άλλα δεν είπα και τίποτε γατί τίποτε δεν είχε να της πω.

* Με έχει ταράξει μια είδηση που αφορά τον θάνατο μιας εξαιρετικής δημοσιογράφου από την παλιά Ελευθεροτυπία, της Χαράς Τζαναβάρα:

Καταγγελία Αρσένη για το θάνατο της Χαράς Τζαναβάρα: Ήταν θύμα κοροναϊού; Την άφησαν αβοήθητη στο σπίτι.

Σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε ο βουλευτής του ΜΕΡΑ25 Κρίτων Αρσένης, σε σχέση με τον θάνατο της δημοσιογράφου, Χαράς Τζαναβάρα. Μέσω της σελίδας του στο facebook ανέφερε, ότι «η απώλεια της δημοσιογράφου Χαράς Τζαναβάρα κρύβει μια τρομακτική ιστορία».

«Αποκρύπτουν θανάτους από Κορονοϊό;», ανέφερε ο βουλευτής, και περιγράφοντας την τραγική ιστορία, σημειώνει: «της είχαν δώσει οδηγία να μην πάει σε νοσοκομείο, λόγω προβλήματος στην καρδιά της. Της πήγαιναν συγγενείς φαγητό με προφυλάξεις. Συνέχιζε να μην επανέρχεται, οι γιατροί του ταμείου της έλεγαν όλα καλά, να παρακολουθεί τον πυρετό. Ζήτησε να πάει κάποιος γιατρός να την δει στο σπίτι, αφού δεν της επέτρεπαν να πάει στο νοσοκομείο. Της είπαν δεν χρειάζεται. Πήρε τους γιατρούς ΣΟΣ, που έρχονται σπίτι, της είπαν χρειάζονται άδεια από τον ΕΟΔΥ».

«Πήρε τον ΕΟΔΥ για να δώσει άδεια στους γιατρούς ΣΟΣ, της είπαν θα το εξετάσουν. Τους ξαναπήρε την επόμενη μέρα, το εξετάζουν ακόμη μάλλον. Επίσης ο ΕΟΔΥ δεν επιτρέπει καν να γίνει νεκροψία σε ύποπτα κρούσματα κορονοϊού. Τελικά η Χαρά θεωρείται θύμα του Κορονοϊού; Όχι βέβαια, αφού κανονικά δεν δέχονται καν να κάνουν νεκροψίες. Ζητούσε να της κάνουν τεστ και δεν της έκαναν. Άτομο υψηλού κινδύνου παίρνει οδηγία να μείνει σπίτι, να μην πάει στο δημόσιο νοσοκομείο, να μην της δοθεί η άδεια να την δει ιδιώτης γιατρός, χωρίς να της δίνεται καν η δυνατότητα για ένα τεστ, και εν τέλει χωρίς καν νεκροψία».

Είμαι σίγουρος πως οι καλοί και ικανοί συνάδελφοι από την εφημερίδα ΕΦΥΣΥΝ όπου εργαζόταν η Χαρά θα βρουν την άκρη και δεν θα μείνει τίποτα στο …σκοτάδι.